Start Familie en Vrienden Sport Racketlon Jongleren Reizen Digi foto's
Inleiding Wetenswaardigheden Melbourne e.o. Sydney Red Centre Cairns - Whitsunday Islands Darwin e.o. Foto's Filmpjes

Woensdag 23 oktober: woordjes update: bark, ajar, timber, preliminary/ IUD, bronchitis, COPD, gaster ulcus, ziekte van Ménière.Vandaag vlogen we naar Darwin, via Cairns. Aangezien de vluchten niet goed op elkaar aansloten (9 uur verschil..), zijn we tussendoor naar het centrum gegaan, waar ze naast het stand ook een enorm groot publiek zwembad hebben gebouwd en waar je dus prima, mits je je strandhanddoek/bikini reeds in je handbagage inpakt, je transfertijd kan overbruggen. Uiteindelijk kwamen we rond 23:30 tijdens een wolkbreuk in het hotel in Darwin aan.

Donderdag 24 oktober: met een tot-minicamper-omgebouwde Toyota landcruiser gingen we op pad naar het Litchfield park. Hier waren 'magnetische' termietenheuvels -grijze termietenheuvels die naar het aardmagnetisch veld gericht zijn, dit om zo min mogelijk te laten opwarmen door de zon- en vele meertjes met en zonder watervallen. Lekker dobberen.

Foto: dit is één van de vele wilde krokodillen
Vrijdag-zondag 25-27 oktober: door naar het Kakadu park. Dit natuurpark met laag regenwoud dat zich aanpast op de droge en natte seizoenen hebben we met enkele wandelingen en uitzichtpunten bekeken. Daarnaast is dit park bekend om zijn Aboriginals rotstekeningen, waarvan we de twee meest bekende locaties hebben bekeken en ons alleszins meevielen. Op de terugweg naar Darwin reden we nog langs enkele 'wetlands', in de regentijd zijn deze delen land grotendeels ondergelopen. Ook deden we hier nog een cruise over de Adelaide rivier. Hier waren per 100 meter rivier 2 à 6 krokodillen. Tijdens deze cruise werden krokodillen en vogels gevoerd. De krokodillen moesten voor hun stuk vlees wel een stukje uit het water komen, waar wij dan weer foto's van konden maken. We vonden dit toch wel erg amusant. Mogelijk nog fraaier, volgens Bas, was een eskader roofvogels die rustig mee zwevend met de boot een opgegooid stukje vlees opvingen. In Darwin hebben we vervolgens nog even aan de lagune gelegen. Ze hadden hier ook een wave-lagoon deel gemaakt: kunstmatig opgewekte golven zoals in zwembad Kardinge te Groningen.

Foto: wetland
Maandag 28 oktober: een rustig begin op de camping, gebruikmakend van de bakplaten die op elke camping veelvuldig te vinden zijn voor een goed ontbijt en lunch, gevolgd door een leesmiddag bij het zwembad bij 36 graden en een avond en nog een dag met vliegtuigreisjes naar Schiphol. Dinsdag eind van de middag kwamen we weer thuis, slechts 20 graden kouder dan in Darwin. Terwijl Kirsten in de trein van Schiphol naar huis in de mail las dat er de dag ervoor een storm was in Nederland, las Bas dat op dat moment in de krant. Beide vaders noemden bij de telefonische vraag “Heb je nieuws?” de storm als eerste. Vader 1 had nu schuine coniferen en vader 2 had nu een grote boom op het dak van de schuur bij de buren. Het vliegtuig arriveerde gelukkig pas na deze storm op Schiphol.

Foto: en nog wat cultuur